Friday 22 February 2013

Q&A: United Swag


Q: Na początek: skąd wziął się pomysł na założenie własnej marki? Spontan czy dokładnie zrealizowany plan? Co było dla Ciebie inspiracją?

A: Od dłuższego czasu myślałem nad podjęciem jakiejś działalności biznesowej, zamiast balowania za przyslowiowy "hajs matki". Chciałem zrobic cos kreatywnego, co jednocześnie pozwoliłoby mi rozwijać swoje zainteresowania. Od dłuższego czasu dłubię w phptoshopie zarówno pod względem obróbki zdjęć jak i projektowania graficznego. Wiedziałem ze chcę się zająć czymś co jest mi w miarę bliskie - były to jednak tylko mgliste plany,  które przez długi czas nie przekładaly się na żadne konkretne działania z mojej strony. Ostatnio wiele firm streetwearowych robi karierę. Pomyślałem: "dlaczego by nie spróbować? Projektowanie czegoś, co ktoś potem będzie nosił daje niesłychaną frajdę i czuję że może byc to wspaniała przygoda. Podsumowując można powiedzieć ze to był "spontan" (same działania - proces produkcji, sesja zdjęciowa podjęte były pod wpływem chwili) jednak  idea czaila się we mnie już od dawna!


Q: Kto tworzy United Swag?

A: Firmę tworzy grupa ośmiu krakowskich licealistów. Działamy spontanicznie, nie mamy podzielonych zadań - staramy się łączyć nasze pomysły w jedną spójną wizję.


Q: Czym zajmujesz się na codzień, oprócz US?

A: Hahaha. Chodzę do V Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie i robię wszystko by nie zostać z niego wyrzuconym. Cieżko jest określić co robię "poza" firmą gdyż United Swag stał się częścią mojego życia. Czegokolwiek bym nie robił myślę o nowych produktach - staram się szukać inspiracji dosłownie wszędzie. Często widząc jakiś wzór myśle sobie "o, to fajnie wyglądałoby na bluzie". Staram się nie zamykać na inne formy aktywności, ale chwilowo to US pochłania mnie całkowicie.


Q: Jak widzisz United Swag za rok? Co masz w planach, do czego dążysz, czego możemy się spodziewać?

A: Razem z gangiem mamy wiele pomysłów na następne kolekcje, sesje,  produkty. Na pewno w najbliższym czasie oprocz linii clasic pojawi się linia premium - bluzy w nowej gamie kolorów z wykonczeniami ze skory. Planujemy tez uruchomić linię tiszertow, a w nieco dalszej perspektywie mamy czapki typu beannie oraz plecaki.  Mamy nadzieję nadal robić to, co sprawia nam taką frajdę - realizować się w dziedzinach na których nam zależy, wprowadzać w życie wszystkie szalone projekty... A przede wszystkim dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. W końcu to dla nich działa firma. Chcemy by ludzie czuli się w naszych ubraniach komfortowo. A momenty w których klienci kilkanaście minut po zakupie bluzy chwalą się nią na instagramie są najlepszą nagrodą za całą pracę wlozoną w proces produkcyjny.


Q: Opowiedz cos o nazwie. Co znaczy, skąd się wzięła?
 
A: Swag oznacza swój niepowtarzalny styl - ducha ulicy. Celujemy w młodych ludzi , którzy chcą się czymś wyróżnić z tłumu. Jednocześnie chcemy by ludzie o podobnym stylu się łączyli stad nazwa United Swag.

 
 
 _______________________________






No comments:

Post a Comment